23948sdkhjf

Storsatsar på färdiga rätter – ”smak och näring till en bråkdel av priset”

Felix lyfter frysta färdiga rätter och breddar sortimentet. Våra lunchrätter matchar en restauranglunch, menar Orkla Foods.

Felix hävdar att deras frysta färdiga rätter matchar en restauranglunch när det gäller näring men till en betydligt billigare peng. Nu breddar tillverkaren sortimentet med ytterligare sex rätter.

– Vi på Felix vill göra det enkelt och gott att äta lunch. Med våra goda lunchrätter som går snabbt att värma, kan vi hjälpa till att göra lunchen till en lustfylld, avkopplande paus som ger energi till både kropp och själ, säger Sandra Lindh, Marknads- och kategorichef för Felix på Orkla Foods i Sverige.

De nya rätterna har även en ny förpackningsdesign med fult fokus på lunchen.

– Vår reklam för lunchrätterna dramatiserar känslan när man börjar bli riktigt hungrig och inte kan tänka på något annat och har en riktigt god lunchrätt att se fram mot. Vi tycker att vi har hittat ett roligt tilltal och vi hoppas att folk som ser den kommer att känna igen sig, säger Sandra Lindh.

Rätterna är tillverkade i Sverige men inte alla råvaror är från Sverige, står det.

Kommentera en artikel
Utvalda artiklar

Nyhetsbrev

Sänd till en kollega

0.047